מחשוב ענן בעד ונגד
מחשוב ענן הפך להיות גולת הכותרת בזמן האחרון, יותר ויותר חברות, עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים נכללים ברשימת המשתמשים. מה בעצם נותן מחשוב ענן ולמה זה הפך להיות כל כך פופולרי?
מחשוב ענן נותן הזדמנות לנהל את כל המערך מחשובי של עסק, ארגון, חברה או אפילו של אדם יחיד בעזרת אינטרנט. שירות של ענן כולל בתוכו כל כך הרבה אפשרויות, שהוא בהחלט מקל על החיים של המשתמשים. זה גם גבוי מידע וגם פתרונות תקשורת מגוונים.
מחשוב ענן נוצר כחלופה למערכות של שרתים הפיזיים שהיו בשימוש בארגונים ובחברות אבל דרש גם השקעה כספית לא קטנה וגם אנשי צוות אחראים על הטיפול ותחזוקה וגם היה עם הגבלות של נפח אחסון.
כמובן, שטכנולוגיות הן אף פעם לא מושלמת, לכן ניתן לשמוע דעות , כגון, זה לא ל כך פרקטי לאחסן כל הנתונים במקום אחד ואז לאבד אותם במקרה של פריצה או תקלה. אבל יחד עם זאת, אם אתם בוחרים בחברת ספק טובה, אז לא אמורה להיות לכם שום בעיה, מכיוון שחברה מקצועית, אשר מספקת שירותי מחשוב ענן גם עוקבת ומקפידה לבצע עדכונים, שמסייעים להגן על המידע מפני הפריצות וגם מבצעת גיבויי על בסיס שגרתי וקבוע, כך שבמידה ויש תקלה תמיד ניתן להשתמש בגיבוי ולשחזר הכל.
עכשיו נבדוק למה בכל מקרה מחשוב ענן זה משהו שכדאי
זמינות ונגישות לנותנים, כל אחד שהוא בעל שליטה יכול לגשת למידע מאוחסן בכל הזמן ומכל מקום, כמובן בתנאי שיש חיבור לרשת אינטרנט. חייבים לציין גם גמישות ונוחות, פלטפורמה מאחדת את כל הנתונים של חברה/עסק/ארגון ובכך מאפשרת לעובדים להשתמש בנתונים, לסנכרן פרויקטים וקבצים, לעלות או להוריד קבצים. במיוחד זה עזר המון בתקופת סגרים בקורונה, כאשר רב ארגונים, עסקים וחברות עברו לעבוד מהבית.
אפשרות להתאים את החבילה בדיוק כפי שאתם צריכים עכשיו, מכיוון שבמידת הצורך תמיד אפשר לשדרג או לעדכן אותה בעזרת פנייה לשירות. יש לזה השפעה ישירה על ההוצאות, מכיוון שאין צורך לרכוש חבילה גדולה מראש, אפילו אם בתכנון התרחבות של החברה. מכאן גם עוד יתרון – עלויות נמוכות. אין צורך לרכוש ציוד, להכשיר עובד שיתעסק עם כל הנושא זה או אפילו מחלקה שלמה. יש חברה חיצונית שאחראית על כל השירות שהיא נותנת. אם בחרתם בחברה טובה אז שירות לקוחות או תמיכה טכנית יהיו זמינים עבורכם 24/7, לרב גם ניתן ליצור קשר במספר דרכים. הטכנולוגיה לא עומדת במקום, היא מתפתחת ומשתדרגת בשביל לקצר תהליכים ולהקל על משתמשים.