התכנסות מסוג כזה רבים מעוסקים בתחום שיווק באינטרנט בכלל ובתחום קידום אתרים במנועי חיפוש בפרט, ממתינים להם בקוצר רוח והנה, בתאריך 23-04-2012 הכנס הרביעי יצאה אל הפועל במשכנו החדש במכללת סמינר הקיבוצים אחרי תקלת ביוב מצערת במשכנו הישן, הרגיל והנגיש עבור כולנו שבלב תל-אביב, דבר שגרם לעיכוב בתחילתו של הכנס ובשינוי סדר ההרצאות, אבל רובנו קבלנו זאת בהבנה.
אז מה היה לנו בכנס המדובר לפי הסדר שקרו הדברים בשטח ?
יצירת קשרים עסקיים, מפגש ידידים וותיקים, כיבוד קל וקפה:
כנס קידום אתרים – יצירת קשרים עסקיים
יהונתן קלינגר – עו"ד מומחה בדיני אינטרנט עם הרצאה בנושא שמירת זכויות באינטרנט
יהונתן קלינגר – עו"ד מומחה בדיני אינטרנט עם הרצאה בנושא שמירת זכויות באינטרנט
נושא שמירת זכויות יוצרים אחד הנושאים החשובים בעידן האינטרנט, כאשר מידע רב זמין באמצעים אלקטרוניים למיניהם ומכאן קלות השימוש בו.
שלוש נקודות חשובות צוינו במהלך הרצאתו של עו"ד יהונתן קלינגר, בלעדיהן לא יהיה יוצר זכאי להגנתו ע"י החוק לזכויות היוצרים והן:
מקוריות
יצירתיות
מקובעות
בנוסף הציג יהונתן קלינגר דוגמאות רבות של מקרים בהם הופרה הזכות של היוצר על יצירתו אם תמונה או יצירה מסוג אחר.
ההרצאה החלה בניסוי מעניין, בו יעקב בדק התנהגות של גוגל ביחס לתוכן מסובב בעת קביעת דירוג עבורו בתוצאות האורגניות ולפי טענתו של יעקב, דווקא תוכן מסובב קיבל העדפה בתוצאות האורגניות על פני התוכן המקורי שהוכן גם הוא עבור הניסוי, כאשר הניסוי נמשך כחודש ותחרות הייתה על אותם הביטויים.
בחלק השני של ההרצאה הוצגה לקהל תוכנת הספין פרי יצירתו של יעקב תוך הצגת צילומי מסך שלה.
למראית העין אין התוכנה שונה בהרבה מתוכנות דומות באנגלית, אך הדבר הבולט הינו "הבנת" שפת הקודש.
במהלך הרצאתו של מיליונר בפיג’אמה, ניסה יגאל להעביר מסר אחד והוא – כל מקדמי האתרים עובדים בתחום האפור אם מבינים משמעות של כל סעיף וסעיף של הנחיות למנהלי התארים של גוגל תוך שימוש בטכניקות כאלה ואחרות להשגת המטרה – דירוג גבוה ככל הניתן.
צוינה נקודה נוספת והיא חשיבות עליונה של ניסוי וטעייה במהלך ניסיון למצוא מתכון להצליח בעסקי האינטרנט, כאשר במידה ומדובר באתרי לקוחות שרכשו שרותי קידום אתרם, אין מעבדת ניסויים שכאלה מתאימה לאתר לגיטימי בתחומו.
במהלך ההרצאה, ציין מר אורן שץ מספר נקודות חשובות בקידום אתרים בשנת 2012 , כאשר בין החשובות ניתן לציין את הנקודות הבאות:
מתן דגש על חיפושים עם מאפיין מקומי
כאשר מדברים על חיפושים עם מאפיין מקומי הכוונה לחיפוש ביטוי תוך שילוב במילת חיפוש מיקום גיאוגראפי, לדוגמא חנות רהיטים בל-אביב
נושא חברתי בתמהיל השיווק באינטרנט
אין מה לעשות, כמות הקישורים כבר לא קובע, אלא ההפך – יכולה להזיק, לכן מדד נוסף לקביעת דירוגים של דפים ואתרים לפי ביטויים שבתחומם, ייקבע גם על בסיס רמת הפעילות במדיה חברתית ברשת האינטרנט.
מתן דגש על קידום ביטויים המשתייכים לקבוצת ביטויים Long Tail
למעשה קידום אתרים לפי ביטויים המשתייכים לקבוצת ביטויים Long Tail ייתן סוג של פתרון עבור אתרים שאיבדו את מיקומם בחיפושים מקומיים או שמתקשים בקבלת דירוג גבוה לפיהם או שתקציב הזמין לקידום אתר כזה או אחר אינו מאפשר לנותן שרות להציע שרות עבור ביטויים עם מאפיין מקומי.
קידום אתרים => שיווק באינטרנט
הנושא הועלה כבר הרבה מאוד פעמים בפורומים, בלוגים וקבוצות דיון בארץ ובעולם – בכדי להגיע לתוצאות משביעות רצון, על מקדם אתרים להציע ללקוחות לא מיקומים (שזה למעשה קידום אתרים), אלה שרותי שיווק באינטרנט שבאים לפתור בעיות תנועה איכותית לאתר.
טל פריהר ומרטין בוק (מרטין בוק – מארגן הכנס לקידום אתרים)
במהלך הרצאתו, הוצג לקהל באי הכנס מדד AuthoRank שלמעשה מאפשר לאנשים בעלי פרופילים אמיתיים בגוגל+, לשייך לעצמם תכנים ברחבי הרשת שנכתבו על-ידיהם וכאשר השיוך מתבצע, זוכה הכותב לבעלות על התוכן באתר שלישי מצד אחד וגם האתר צד שלישי זוכה למידת בולטות על פני המתחרים, כאשר ליד תוצאת חיפוש מופיעה גם תמונה של מחבר התוכן.
למעשה מדובר כאן על הנישה של התחום שלם ושמו קטעי Rich Snippet או בשפת הקודש – מיקרו נתונים, מיקרו פורמטים – אותם סמלים, כוכבים, תמונות ועוד…, אשר מתווספים לתוצאות החיפוש ובכך זוכה התוצאה לרמת בולטות נוספת על פני השטח (קישור להרחבה בנושא: http://goo.gl/oysqn).